سرهنگ مومنی گفت: تخفیف بیمه بر روی کد ملی اعمال می‌گردد و رانندگان می‌توانند تخفیف بیمه خود را به افراد درجه یک خانواده منتقل کنند.  

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برابر ماده ۸ قانون بیمه، خودروی متعارف خودرویی است که ارزش آن کمتر از ۵۰ درصد دیه یک انسان در ماه حرام باشد و خودروی نامتعارف خودرویی است که ارزش آن بالای ۵۰ درصد دیه یک انسان در ماه حرام باشد.

به گفته سرهنگ مومنی در سال جاری دیه یک انسان در ماه حرام ۸۰۰ میلیون است که ۵۰ درصد آن ۴۰۰ میلون تومان است، پس خودرویی متعارف است که زیر مبلغ ۴۰۰ میلیون باشد که در خودرو‌های ایرانی مانند دنا پلاس می‌توانیم بگوییم که خودرویی متعارف است و خودرویی که بالای ۴۰۰ میلیون باشد خودروی نامتعارف است و اگر تصادفی پیش آمد و خودرو نامتعارف بود بیمه خسارتی که به زیان دیده پرداخت می‌کند به خودروی نامتعارف، بر اساس قیمت خودروی متعارف است.  

او گفت: در حال حاضر  تخفیف بیمه روی کد ملی اعمال می شود و اگر مالک، راننده خوبی باشد تخفیف به وی تعلق می گیرد و این تخفیف برای وی محفوظ می ماند و اگر خودروی جدید خرید این تخفیف به ماشین جدید منتقل می شود و اگر هم نخرید می تواند به افراد درجه یک خانواده مانند فرزند و همسر  و والدین  منتقل نمایند.

برچسب ها: پلیس ، قانون ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار